Fysiotherapie bij artrose in de basisverzekering

Notice: Undefined index: saswp-review-module in /home/deb49139/domains/fysiocouperus.nl/public_html/wp-content/plugins/schema-and-structured-data-for-wp/output/review-output.php on line 155

Sinds 1 januari 2018 worden de eerste 12 behandelingen oefentherapie bij artrose aan heup of knie vergoed vanuit de basisverzekering. Uit onderzoek is gebleken dat oefentherapie bij artrose van de heup en knie effectief is bij het verminderen van pijnklachten.

Artrose is de meest voorkomende aandoening van het houding en bewegingsapparaat, dit komt voornamelijk voor in de knie of heup. Er zijn enkele symptomen die kenmerkend zijn voor artrose, te weten:

• Pijn bij het starten van bewegen, die afneemt door lichte beweging, maar terugkomt bij langdurig bewegen.
  • Bewegingsbeperkingen, niet goed kunnen bewegen van het gewricht.
  • Instabiliteit, het gevoel van door je benen zakken of een wiebelend gevoel.

Hierdoor kunnen problemen ontstaan bij het uitvoeren van dagelijkse activiteiten zoals:

• Wandelen
  • Traplopen
  • Gaan zitten en opstaan
  • Sokken en schoenen aantrekken.

In de praktijk is gebleken dat wekelijks een behandeling gedurende acht tot twaalf weken gemiddeld voldoende is om u de oefeningen aan te leren. Daarna kunt u zelfstandig doorgaan met oefenen thuis of in de sportschool.

Heeft u last van pijnklachten door artrose aan de heup of knie en wilt u weten of u in aanmerking komt voor deze 12 behandelingen oefentherapie, neemt u dan gerust contact met ons op.
Let op, deze 12 behandelingen worden vergoed uit uw basisverzekering, dit betekent dat deze wel meetellen voor uw eigen risico.

Bron; kngf.nl

%d bloggers liken dit: