Algemene fysiotherapie

Onderzoek en behandeling
Een fysiotherapeut adviseert, behandelt en begeleidt u zodat u zich weer soepeler en met minder pijn kunt bewegen in het dagelijks leven. De fysiotherapeut onderzoekt wat de oorzaak van uw lichamelijke klacht is en geeft tips om te voorkomen dat de klachten terugkomen. Veel geziene klachten door de fysiotherapeut zijn: rugklachten, pijnlijke nek of schouders, enkel- en knieklachten. Daarnaast kan de fysiotherapeut begeleiden bij revalidatie of bij een sportblessure. Naast hands-on behandeling zoals massage, mobilisatietechnieken en taping, is oefentherapie en advies over houding en beweging altijd een onderdeel van de behandeling.

Kwaliteit
Al onze fysiotherapeuten zijn aangesloten bij Centraal Kwaliteitsregister Fysiotherapie (CKR). Dit houdt in dat zij voldoen aan de opgestelde kwaliteitseisen van het Koninklijk Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF). De titel fysiotherapeut is een beschermde titel. Om deze titel te mogen uitdragen, moeten alle fysiotherapeuten geregistreerd staan in het BIG-register (Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg)

Is er een verwijzing nodig?
De Fysiotherapeut heeft een directe toegankelijkheid en hiervoor is een verwijzing van de arts niet noodzakelijk. In sommige gevallen kan een verwijzing van de arts wel nodig zijn. Uw fysiotherapeut zal u hierover informeren bij de intake.

Aanmelden of andere vragen?
Heeft uw na het lezen van bovenstaande informatie nog vragen over een behandeling bij een van onze fysiotherapeuten? Bel dan gerust naar onze praktijk 020-6118027 of stuur een mailtje naar info@fysiocouperus.nl